テクノロジー
Motor-Fan TECH. トップ
ニュース
トピック
テクノロジー
イベント
コラム・連載記事
検索
検索
カーメディア総合トップ
クルマ
Motor-Fan CAR
バイク
Motor-Fan BIKES
チューニング
web option
スーパーカー
GENROQ web
ドレスアップ
STYLE WAGON
カーデザイン
Car Styling
メカのことならまかせとけ
検索したいキーワードを入力
検索
検索
MENU
HOME
ニュース
トピック
テクノロジー
イベント
コラム・連載記事
HOME
TECH.
コラム・連載記事
【海外技術情報】GM:アルティウムドライブを構成する3タイプのモーターを初公開
【海外技術情報】GM:アルティウムドライブを構成する3タイプのモーターを初公開 | 5枚目の写真(全5枚)
GM’s 180-kW, permanent magnet EV motor will be used for front-wheel drive and all-wheel drive applications.
GM’s 255-kW, permanent magnet EV motor will be used for performance all-wheel drive and rear-wheel drive applications.
GM’s 62-kW induction EV motor will be used in all-wheel drive applications.
The power electronics of GM’s Ultium-based EVs will be integrated directly into the Ultium Drive units, reducing costs, weight and manufacturing complexity while increasing reliability. The inverter and other power electronics like the accessory power module and onboard charging module will reside within boxes such as this inside GM’s Ultium Drive units.
The motors that will power GM’s Ultium-based EVs were built as a scalable family, sharing design principles as well as similar tooling and manufacturing strategies. Pictured are the stators of all three motors.
記事ページへ戻る
検索